fbpx

7 грешки при организиране на тиймбилдинг

Home Uncategorized Тиймбилдинг 7 грешки при организиране на тиймбилдинг
7 грешки при организиране на тиймбилдинг

7 грешки при организиране на тиймбилдинг

Дойдат ли мартениците по стар мениджърски обичай започва голямото мислене и планиране на тиймбилдинг събитие. Искате ли този път да постигнете:

 

  • Удовлетвореност на разнородна група от служители с различни интереси
  • Дългосрочни ползи за екипа
  • Сплотяване и повишаване на ангажираността с фирмените цели
  • Изненадате колегите си с вълнуващо преживяване

За да ви помогнем сме събрали и обобщили 7 от най-често срещаните препъни камъчета. Опитът ни показва, че с тях всяка година се сблъскават фирмите и за това ще ги изброим и изведем стратегия за справяне.

Грешка № 1: Всички по парашутите! Подбиране на тема или активност, която е атрактивна само за част от екипа. Типичен пример е избирането на екстремна програма. Тук една част от служителите отказват да участват. Някои чисто физически не желаят да се включат, други просто не искат да излязат от зоната си на комфорт и се чувстват демотивирани или изложили се.

Решение: За да изберете такъв вариант за тиймбилдинг трябва да сте сигурни, че всички в екипа ви са in. Екстремният елемент е супер само като част от събитието с незадължителен характер. Препоръчваме го като малко предизвикателство, което провокира участниците, но не и като основен фокус на програмата.

Грешка № 2: Не залагайте на една карта! Подбиране на активност, която да е еднопластова. Какво имаме предвид? Това е активност, която залага само на една силна личностна черта. Или само физическа, или само логическо мислене, или само креативност, или само обща култура. По този начин успяват да се забавляват или изпъкнат част от служителите, а останалите се чувстват безполезни и бързо губят интерес.

Решение: избор на комплексна програма, в която всеки да намери своето място. Комбинация от физическо предизвикателство, мисловна дейност, креативен елемент, приключение и излизане от зоната на комфорт, за да бъде подходящо и удовлетворяващо за вашия разнороден екип.

Грешка № 3: Избор „на сигурно“ – стандартна и позната тиймбилдинг игра, която преди 15 години е била хит, но вече е до болка безинтересна. Най-вероятно всички участници са я правили по няколко пъти и това няма да повиши мотивацията им и да донесе реални ползи от събитието.

Решение: Натиснете им бутона за приключения с нещо по-свежо. Изберете иновативна, зареждаща и изненадваща програма. Тиймбилдинг симулациите например са тотален хит в момента.

Грешка № 4: Стискаме палци за слънце! Когато организираме тиймбилдинг на открито винаги си представяме слънчево време, зелени поляни и усмихнати колеги. Освен ако не сме Емо Чолаков, реалността понякога е различна.

Решение: Избираме локация, която има и вариант Б за лошо време. Хотел, хижа или зала са най-честите варианти, които ни спасяват при лошо време.

Грешка № 5: Без ядене на рилски жаби! Административната част, която се подценява. Много е важно да имаме разрешително за провеждане на мероприятие на открито, за да бъдем изрядни документално. Често избраните места имат условия и тежки процедури, за да одобрят провеждане на събитие. Например вие си представяте барбекю на поляна, но всъщност паленето на огън е забранено на много места.

Решение: Свържете се със съответните институции, изискайте всички възможни документи и прочетете техните условия и забрани. Рискувате глоба и неприятности в противен случай.

Грешка № 6: С костюм на плажа! Погрижете се служителите да се впуснат в програмата максимално удобно и спокойно. Няма нужда да им разкривате напълно в какво ще участват, може само да ги насочите какво да облекат, за да не се почувстват неловко. Високи токчета по поляните не е най-стимулиращото преживяване.

Решение: Един тийзър върши перфектна работа в това отношение. Когато изготвяме тийзър винаги го персонализираме спрямо конкретните условия. Шаблоните не са опция.

Грешка № 7: „Гладна мечка хоро не играе“. Много истина има в тази стара поговорка. Участниците трябва да се чувстват физически и функционално добре, за да се впуснат с ентусиазъм и енергия в програмата.

Решение: Осигурете на колегите си вода и напитки и малки хапки. След и по време на интензивни активности е хубаво да има с какво хората да се подкрепят. В противен случай рискувате да се върнете към Грешка № 5.

 

Дори да сте наясно с всички или повечето тънкости е жизненоважно да имате план за действие със срок и разпределяне на задачи. Така ще бъдете сигурни, че организацията е под контрол.

Или пък може да намалите стреса, защото имате и други неотложни задачи, като делегирате отговорността по събитието на външен изпълнител. Ето няколко критерии, с които ще изберете перфектния партньор:

  • Да е специализирана в организацията на тиймбилдинг събития, а не общо в събития от всякакъв характер
  • Да има опит с корпоративни клиенти
  • Да избягва тежки обучения, от които хората се изморяват, а вие искате да ги стимулирате
  • Да предлага комбинирани програми от няколко теми, които да адаптира към вашия екип
  • Да съдейства при преговори с подизпълнители и използва своя опит в тази насока
  • Да ви зарежда с ентусиазъм още на първоначалния етап в организацията и дава решения, които улесняват работата ви
  • Предлага модерни, иновативни и УОУ теми за тиймбилдинг програми

 

Времето напредва и активният тиймбилдинг сезон наближава. Обадете се сега за безплатна консултация и индивидуално предложение на 0878 790 157 или ни пишете на office@enterevent.bg

Leave YourComments

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *