fbpx

back to work

Home Uncategorized back to work
back to work

Как да планираме завръщането на колегите в офиса?

Завръщането към редовна работа е неизбежно за много служители, тъй като съществуващите ограничения започват да се преразглеждат и поетапно отпадат. Пред мениджърите стои предизвикателството как най-мъдро да върнат хората в офиса, така че да се поддържа безопасността и да се използват ефективно всички ресурси.

По-долу са изброени 7 основни съображения, които гарантират успешен преход към работа.

  1. Управление на броя на служителите

Големият обем служители, които се връщат на споделено работно място, представлява риск за разпространението и заразяването с вируси. Управлението на броя на работниците ще бъде изключително важно за защитата на здравето на работното място. Колкото по-голям е броят, толкова по-голям е рискът. Планирайте поетапно повторно въвеждане в офиса. Създайте такъв процес, че въртяща се група служители да работи от офиса на всеки няколко дни. Въздържайте се от изкушението да отворите вратите за всички в един и същи ден.

  1. Поддържайте дистанционна работа

Въпреки наличието на редовни работни места, е благоприятно фирмите да продължат с формата на дистанционна работа в продължение на няколко месеца. Причините са от финансово и практическо естество. Запазването на home office варианта увеличава значението на ефективната комуникационна платформа за свързване със служители, работещи от дома.

  1. Следете санитарно-здравните наредби

Много динамично се променят санитарно-здравните наредби и за това е нужно постоянно да актуализирате информацията  си. Фирмите ще трябва да бъдат активни в преконфигурирането на офис пространствата си. Спазвайте мерките за дистанция и дезинфекция на работното място.

  1. Възстановете спокойствието на работното място

Човешкият компонент на връщането към служебния живот изисква много усилия. За слижителите, които са били далеч от работните си места в продължение на седмици или месеци, връщането ще бъде неспокойно.

Успешният бизнес процъфтява с мотивирана работна сила, така че е важно лидерите да инвестират усилия за възстановяване на спокойствието на работното място. Признайте всички притеснения и желания на колегите и третирайте с чувствителност съобщенията относно новата работна среда.

Има много начини, по които фирмите могат да подобрят спокойствието на работното място, включително насърчаване на постиженията, насърчаване на многофункционалното сътрудничество и рисуване на положителна визия за бъдещето. Когато времето е подходящо и регулациите позволяват, помислете за забавно събитие за сплотяване на екип, за да вдигнете духа и  намалите стреса. За консултация и организация може да ни потърсите на на 0877 790 157 или ни пишете на office@enterevent.bg

  1. Преглед на инфраструктурните нужди

За повечето бизнеси естеството им на работа ще отнеме много месеци, за да се върне към това, което беше преди изолацията. Това означава, че има вероятност да има недостатъци в инфраструктурата и подкрепата, от която служителите се нуждаят, за да изпълняват работата си.

Ефективните онлайн платформи, позволяващи комуникация, свързаност и сътрудничество между служителите, са от съществено значение за поддържане на успеха в бизнеса. Всеки отдел трябва да преразгледа своите дейности и да идентифицира всички области на недостатък – особено в технологичната и комуникационната инфраструктура. Изследванията, оценката и прилагането трябва да бъдат проследявани бързо, за да се избегне загуба на производителност.

  1. Поддържайте редовна комуникация

Ситуацията COVID-19 принуди организациите да засилят комуникациите си. Много от тях са общували с персонала си повече през последните няколко месеца, отколкото традиционно при нормални условия. Връщането на обичайните работни места не е моментът да се отпуснете. Напредъкът, постигнат по бизнес инициативи по време на отдалечена работа, трябва да продължи безпроблемно, когато сте отново в офиса. Лесно е промяната в средата да доведе до нарушаване на фокуса, но поддържането на отворени линии за комуникация помага да се преодолее това.

Поддържането на редовна честота на комуникациите също осигурява успокоение на служителите, които естествено ще имат въпроси за бъдещето на бизнеса и техните роли. Трябва да се въведат двупосочни комуникационни канали, като анкети на служителите, за да се обхванат настроенията на работното място около това как се чувстват служителите и от какво имат нужда.

  1. Използвайте натрупания опит

Промените в работата, наложени от COVID-19, донесоха някои ползи за бизнеса. Много от тях откриха по-силно сътрудничество между отделни екипи, по-продуктивни работни процедури и засилване на положителните здравни практики. Интелигентните бизнеси сега ще се стремят да вградят наученото в начина, по който правят бизнес в бъдеще.

 

Leave YourComments

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.